Wednesday, 28 December 2011

StaRtinG 2012,,,

aslammualaikum,,,,
korang sume,,,Amacam,,chat2 je an,,adoiyai,,sedar2 dh nk msuk 2012,,,, bg yg kre budk2 mcm aq nie,,kne ag arh jejak sekolah,,,hahahaa,,,, nk kate syok x syok,,, nk kte borg x boring,,,hahaha,,, macam2 prsaan ad,, png2,,,
sape2,, yang dh nk msok f3 amek PMR,,, sape2 yg nk msok f5 amek SPM mcm aq,,
hkhkhk,,,xtau sdia ke x,,, huhu,, cuak pon ad,,,
SPM uh,,bkn maen2,,, hrp2 laa,,,boley bwk,,, aiseee,,, korang nk msok skola nieh mzti bli brg2 bru punye an,,,
mcm bse arh,,,
kasut sekola,,,"korang mzti bli yg brandd nye an,,"hahahaa,, tapi laen cket arh mne yg pngws uh,,, colour hitam arh,, hehehe,,,
erm,,
beg aq x tau arh korg,,, mcm aq skola ag staon,, gne beg lame je la,,, hahaha,,
adoiyai,,, tgu tarikh 4 ary bln arh,,, sape2 yg dok hostel,,, sdey arh sket,, cm aq,, mlz nyee,, bngon awl,, bsuh bju sndri,,, xd arh gne mesin basuh,,,hahaha,,, mesin basuh tangan je ad,,

dah msok skola,,, bkn cm uh je,, mzti ckg tnye kje skola punye,, adoiyai,, dh arh kurg siap,,, mlz lak uh,, trok tol,, hkhkhk,,, korg jgn arh cnth cmnieh,, hehehe,,
erm,,, jmpe kawan mzti bnyk crite2 yg mcm bez,,, pdhl xbez un,, hahaha,, tp nk wat cmne,, kne jd pndgr stie arh,, huhuhu,,, erm,,, pasnie x tau ag bley pgg hp x,,, coz nk prikse,, korg cmne??? fmly korg bg x korg pgg hp,, aduyai,, ssh tol,, nk SPM la kte an,,, hrp2 sume yg trbaek,,, hehehee,,
aq ase cm kjp je skola,,, time f1 msok skola,, ase cm bodo2 je,, coz dh arh bljr sbjek bru,, ase cm png2 je,, hehehe,,, time uh asyk kne bli jee,,, sian mmbr2 aq,, aq nie kurg arh skit kne bli,,, coz mke baek,, hkhkhk,,, adoiyai xley bla arh plak,, hahaha,,, ok arh sume,,, bnyk tls bnyk mlalut,,, hehehe,,,
semoga hapy2 msok skola,,, hahahaa,,,,
wslm~
bye2,,,hehehe,,

Tuesday, 13 December 2011

Chelsea tmt an kmngn Manchester City



London, 13/12 (ANTARA/AFP) – Chelsea mengakhiri rekor belum terkalahkan pimpinan klasemen Liga Utama Inggris Manchester City, ketika pemain pengganti Frank Lampard menciptakan angka kemenangan 2-1 lewat tendangan penalti di Stamford Bridge di London, Senin.

Gol yang diciptakan Lampard pada menit ke-83 menyebabkan kemenangan tim itu, setelah sebelumnya Raul Meireles menyamakan kedudukan setelah gol Mario Balotelli menit kedua.

Dengan kemenangan itu, Chelsea kembali naik ke urutan ketiga, tujuh poin terpaut dari City, yang terpaksa tampil dengan 10 orang mulai menit ke-58 karena keluarnya Gael Clichy.

Kemenangan itu merupakan yang ketiga bagi Chelsea dalam sembilan hari musim ini dan tim asuhan Andre Villas-Boas itu juga lolos ke babak penyisihan Liga Champions, sehingga tekanan terhadap pelatih muda itu berkurang.

Namun, bagi City, gagal maju di Liga Champions, menyia-nyiakan kesempatan untuk membuat jarak lima poin dengan tim urutan kedua dan juara bertahan Manchester United.

Lampard, yang gagal dalam dua tendangan penalti sebelumnya, mengatakan, “Kami bermain alot karena kami ingin tetap berada pada jalur perburuan gelar.” “10 poin terlalu besar dan kami untung karena dengan kemenangan ini kami dapat mendekatkan jarak kami,” katanya.

“Saya amat gembira dapat menyelesaikan tendangan penalti dengan baik. Saya senang ketika bola masuk dan menggetarkan jala gawang,” katanya.

Bos dari Portugal Villas-Boas mengatakan, “Tujuan kami mendekatkan jarak kami dan kami berhasil melakukannya. Kami berusaha keras menjadi tim pertama yang mengalahkan Manchester City. Sekarang perburuan gelar semakin hidup.” Sedangkan pelatih City, Roberto Mancini, menyatakan dua keputusan wasit Mark Clattenburg menyebabkan jalannya pertandingan menjadi amat berbeda.

“Pertandingan berubah dengan cepat setelah pemain kami dikeluarkan dari lapangan,” kata pelatih dari Italia itu, “Serta setelah terjadi tendangan penalti.” “Kami berharap dapat melakoni 14 pertandingan lainnya tanpa kekalahan,” katanya.

Monday, 12 December 2011

shortform dlm sms(mc8)...

1dRfl - wonderful
2 - to/too/two
2dA - today
2moro - tomorrow
2nite - tonite
3dom - freedom
4 - for
4get - forget
4N - foreign
ADN - any day now
AFAIK - as far as I know
AFAIR - as far as I recall
AM - Asli Masti
ASAP - as soon as possible
ASLMST - AsliMasti.com
ATM - at the moment
B - be
B4 - before
B4N - bye for now
BB - bye-bye
Bf -boyfriend
BG - big grin
BION - believe it or not
BK - big kiss
BTDT - been there, done that
BTW - by the way
By - busy
C - see/sea
CB - call back
CUL - see you later
CWYL - chat with you later
DUZ - does
DUZNT - doesn't
F2F - free to talk?
F@AM - Found this at AsliMasti.com
G2G - got to go
Gf - girlfried
Gr8 - great
Grr - angry
H2 - how to
HUH - have you heard?
H@AM - Hanging out at AsliMasti.com
IC - I see
ICCL - I couldn't care less
IK - I know
ILU (or ILY) - I love you
in4ml - informal
KISS - keep it simple, stupid
KUTGW - keep up the good work
@ "At"
MSG "Message"
W "With"
ATB "All the best"
NE "Any"
W/O "Without"
B "Be, Bee"
NETHNG "Anything"
WKND "Weekend"
BCNU "I'll be seeing you"
NE1 "Anyone"
XLNT "Excellent"
BWD "Backward"
NO1 "No-one"
XOXOX "Hugs and kisses"
B4 "Before"
OIC "Oh, I see"
YR "Your"
C "See, Sea"
PCM "Please call me"
1 "One, Won"
CU "See you"
PLS "Please"
2 "Too, To, Two"
DOIN "Doing"
PPL "People"
L8 - late
L8r - later
LMK - let me know
M8 - mate
MOF - matter of fact
MT - empty
MTE - my thoughts exactly
NAGI - not a good idea
Ne - any
Ne1 - anyone
No1 - no one
nrg - energy
OIC - Oh I see
OK - okay
ONNA - oh no, not again!
OTT- over the top
PCM - please call me
Pls - please
Ppl - people
PTL - praise the Lord
R - are
Re - regarding
RUOK - are you okay?
Spk - speak
Sry - sorry
SWAK - sealed with a kiss
THX - thanks
TTYL - talk to you later
TXT - text
U - you
U@ - you at? (where are you?)
UOK - you okay?
UR - your/you're
Usu - usually
W8 - wait
W84M - wait for me
W/ - with
Wan2 - want to
wn - when
WMF - works for me
XLNT - excellent
Y - why
YM - you mean
YR - yeah, right
GONNA "Going to"
SUM1 "Someone"
3SUM "Threesome"
GR8 "Great"
STRA "Stray"
4 "For, Four"
H8 "Hate"
THNQ "Thank you"
L8 "Late"
THX "Thanks"
L8R "Later"
U "You"
LUV "Love"
UR "You are "
MOB "Mobile"
WAN2 "Want to?"
2DAY "Today"
F2T "Free to talk"
RUOK "Are you okay?"
2MORO "Tomorrow"
FWD "Forward"
RGDS "Regards"

Saturday, 10 December 2011

coke...bhye ke x????






" Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang
dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta
laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.




Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan
dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya
apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu,
Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah
mereka guna?





Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :




1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan
hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang
berniaga sup tulang!




2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan
biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan
hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan
gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan
boleh tak?




3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome
: Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya
karat hilang!




4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat
bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta
merta.





5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.




6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan
setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam
biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air
basuhan tadi berperisa coke.




7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan
Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam
jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!




8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia
boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi
mesti suka ni!




Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang
lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit
osteoporosis.




Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[
bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan
tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori
tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori
tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori
tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus
2 sebab hakisan/karat.




9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci
bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat
overhaul ni!




10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try
bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti
termuntah tapi tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula
dengan ais!. Wahh! Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut
akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa
air yang diminum tidak berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu.
Semua minuman ringan menggunakan asid yang sama. Tak kiralah Pepsi.
7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama jer! Anak bapak dan
Keluarga 69.




Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta
untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja
buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah
ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan
CocaCola tu.




Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi
dalam mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu
hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni,
kot-kot gigi tu bleh hilang!




Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama
jer! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.




DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya,
para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh
serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun
seranggalah pulak. Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah
Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot?
Cubalah!







Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang
sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur
serangga dll. Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency
jika bahan cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas
anda boleh cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass
sains khasnya kimia dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains
kimia ni kat rumah.

Friday, 9 December 2011

Chelsea VS Valencia

London, 7/12 (Kanalbola) – Chelsea menang mudah atas Valencia 3-0 di Stamford Bridge. Bertanding didepan publik sendiri pasukan Andre Villas-Boas membantai tim tamu asal Spanyol Valencia dengan tiga gol tanpa balas.

Ketiga gol Chelsea itu dicetak oleh Didier Drogba (3′, 76′), Ramires (22′).

Chelsea langsung menekan sedari menit awal. Drogba melepaskan umpan ke arah Meireles yang langsung melepaskan tembakan, meski posisi Alves masih tepat untuk menangkap bola.

Tuan rumah membuka keunggulan pada menit ke-3. Memanfaatkan umpan dari Juan Mata, Drogba sempat mengecoh pemain belakang Valencia sebelum menundukkan Alves dengan tendangan kaki kirinya. Bola pun meluncur mulus ke sisi kiri gawang Valencia.

Chelsea menggandakan keunggulan pada menit 22. Drogba mengirim umpan terobosan yang dengan cerdik dapat dikejar Ramires. Ia lantas mengirim bola melewati Alves.

Hingga turun minum skor 2-0 untuk keunggulan Chelsea.

Pada menit ke-10, giliran David Abelda yang mengancam gawang Chelsea. Tapi usaha tersebut kembali gagal membuahkan hasil setelah bola hasil tendangan keras Abelda dari luar kotak penalti mampu dimentahkan oleh Petr Cech.

Saat Valencia berusaha untuk menyamakan kedudukan, Chelsea justru mampu menambah keunggulan. Umpan terobosan dari Drogba berhasil dimanfaatkan dengan baik oleh Ramires. Meski mendapatkan pengawalan ketat dari Vitor Ruiz, Ramires tetap bisa membobol gawang Alves dengan sepakan kaki kirinya.

Hingga peluit akhir babak kedua di tiup skor 3-0 untuk keunggulan Chelsea tidak berubah. Dengan hasil tersebut, Chelsea menyudahi fase grup dengan koleksi poin 11, unggul satu poin dari Bayer Leverkusen yang diimbangi Genk 1-1. Chelsea pun lolos sebagai juara Grup E. Sementara Valencia harus puas dengan tiket ke babak 32 besar Liga Europa, dengan Genk sebelumnya sudah dipastikan terlempar dari kancah pentas Eropa.

Susunan pemain

Chelsea: Petr Cech, David Luiz, John Terry, Ashley Cole, Branislav Ivanovic, Raul Meireles, Ramires, Oriol Romeu, Juan Mata, Didier Drogba, Daniel Sturridge.

Valencia: Diego Alves, Victor Ruiz, Adil Rami, Jeremy Mathieu, Antonio Barragan, Alberto Costa, David Albelda, Jordi Alba, Sofiane Feghouli, Roberto Soldado, Jonas.

hYe....

amcm korg sume??? mzti chat an...klu x xkn nk dok ag dpn comptr....heheheheee......
erm..korg sume hpy x skang??? aq rse korg hpy kot...klu x xkn snyum2 cm2...hkhkhkhk..grau je...movie 2 nty aq tkr arh cter pape... ok arh...xtau nk ckp pe dh...slm~ (",)

Wednesday, 7 December 2011

asalamualikum.....

korg sume cmne??cht2 je an...
adoiyai........aq pon x tau nak tls pe???
tp korg tgk arh ble blog nie siap spnuh nyer...
hkhkhkhk.......tq...